מלחמות ישראל (1) – הפילוסופיה של הביטחון, הקיימות והמלחמה. איך לפרש ולהבין את המציאות

streamer Photo

streamer
1 שנה 19 צפיות
קטגוריה:
תיאור:
שיחת עומק ראשונה על מלחמות ישראל, בין החוקר העצמאי רננאל בן אור לביני. בשיחה זאת הצגתי את הפילוסופיה של הביטחון, הקיימוּת והמלחמה. איך לפרש ולהבין את המציאות. ● את דברי בשיחה פתחתי בספרי "תורת הביטחון הכללית – עקרון השרידות" ובמסה שפרסמתי "הפילוסופיה של הביטחון". הספר והמסה נמצאים במַּרשֶתֶת באתר של העיתון האינטרנטי של יואב יצחק: "מחלקה ראשונה/ניוז1".
*
פודקסטים על פילוסופיה ביטחונית ועקרון השרידות: https://www.youtube.com/playlist?list=PL-UmdQXXAmpl5lMCE_h4AA2zH02b88j7c
פודקסטים על פילוסופיה צבאית: https://www.youtube.com/playlist?list=PL-UmdQXXAmpkb8t39HTr80lHqEdIUNx76

את ניסוח הפילוסופיה הביטחונית אפשר לקרוא בספרִי "תורת הביטחון הכללית – עקרון השׂרידות" העוסק באבני היסוד של הוויית הצבא והמלחמה. בלא להבין את אבני היסוד, לא ניתן לשפר את מבנהו של צה"ל ואת תִפקודו. את התֵאור והניתוח המעודכנים ביותר של חזית הדרום במלחמת יום הכיפורים אפשר לקרוא בספר המחקרים של הפורום לאִזרוח תחקירי קרבות והפקת לקחים "ניצחון בסבירות נמוכה". כל מי שמעוניין לרכוש ספרים אלה, יפנה להוצאת "שׂרידוּת", המתמחה בחשׂיפת מחדלים וליקויים שהממסד מתאמץ להסתיר:
survival1940@gmail.com
הקישור לקטלוג הספרים הוא: https://urimilsh.ravpage.co.il

אנא עִזרו לי לקיים את הערוץ הזה החושׂף בפניכם את האמת, ולהשלים את המפעל המונומנטלי של שלושים הכרכים "בשׂדות הקרב של מלחמת העצמאות". כל עזרה, גם הקטנה ביותר, תתקבל בברכה והעיקר שאנחנו, בנֵינו, נכדינו וצאצאינו נדע את האמת שהוסתרה בגלל מחדלי המלחמה: איך קמה מדינת ישראל ואיך היא ניצחה במלחמת העצמאות. https://www.patreon.com/MilsteinUri?fan_landing=true