העיתונאי מוטי לייבל: שימור לקוחות לדורותיו במשרד הרווחה

10 חודשים 22 צפיות
קטגוריה:
תיאור:
הרצאת העיתונאי והתחקירן מוטי לייבל על פשעי משרד הרווחה, בית אוסטרו סומליה
26/12/15
העיתונאי מוטי לייבל: שימור לקוחות לדורותיו במשרד הרווחה

הרצאת העיתונאי מוטי לייבל בבית אוסטרו סומליה, סלמה 142 תל אביב.

סימום ילדים במוסדות הרווחה. הבן של פאני וקנין, סיפר לאמא שלו שכל הילדים מקבלים כדורים פסיכיאטריים במוסד בו שהה בכפייה, ומי שלא יכול לבלוע כדור, מפוררים לו אותו במעדן.
איך ישתיקו ילד? איך ישתיקו ילד שלוקחים אותו ב- 23:00 בלילה. באים שני שוטרים ועובדת סוציאלית או שתיים, תולשים אותו מהידיים של אמא שלו מהמיטה, וברוב המקרים זה לא מוצדק, ואני תיכף אסביר למה זה לא מוצדק. תולשים אותו מידיו של הוריו.

הילד צורח, הוא לא מבין מה קרה. תנסי להעמיד את עצמך לרגע בדמיון שאת ילדה כזו קטנה בת 4, 5, 6, 7, 8 תולשים אותך באמצע הלילה מאמא, מחיבוק, מהשמיכה שלך עם הדובונים. שמים אותך באיזה שהוא מקום. אי אפשר לדמיין את זה. הילד צורח "אמא", "אבא", מה יעשו בשביל להשתיק אותו? דוחפים לו כדורים פסיכיאטריים.

לוקחים את הילד לאבחון רגשי. איך אתה יכול לקחת ילד, לחטוף אותו מההורים שלו ולעשות לו אבחון שיצא נורמלי? זה לעולם לא יצא נורמלי האבחון הזה. אז הרווחה מבקשת להוציא את הילד ל- 30 יום, ואחרי 30 יום מבקשים מבית המשפט עוד 60 יום בטענה שהילד עדיין "לא הסתדר", אז לא ניתן לעשות לו אבחון. בזמן הזה הילד כבר קיבל סמים פסיכיאטריים, הראש שלו הסתובב והוא כבר לא במקום. הילד הזה לעולם לא יעבור אבחון נורמלי. ומי עושה לו את האבחון? אותו מוסד ועותם עובדים במוסד אליו הוצא הילד.

מישהו פעם ראה עובד שמתנהל לרעת העסק שהוא עובד? עובד שיתנהל כנגד העסק שבו הוא עובד ויגרום לו הפסדים, יפוטר באותו רגע. הם עושים את האבחונים. פשוט מזעזע מה שקורה פה.

מדינת ישראל מקום ראשון בעולם בהוצאת ילדים. 5% מכלל הילדים במדינה מוצאים מביתם. השאלה, מה, אנחנו עם סגולה? עם מיוחד? אולי אנחנו לא ממש עם סגולה, כי איך אנחנו עושים דברים כאלה לילדים שלנו?

הילדים "החטופים" של היום יניעו את הגלגל, הם, בניהם ובני בניהם ימשיכו להיות "לקוחות" של שירותי הרווחה וימלאו מכסות, על מנת שזה יקרה יש צורך בנזק מקסימלי לנפשו של הקטין, כפי שנעשה במרכזי קלט חירום ובשלל דרכים יצירתיות.

דוגמא ל"שימור לקוחות" היא האמא הצעירה איריס כהן (20) מדימונה. בגיל 5 נפטרה אימה והרווחה שלחה אותה לאומנות שונות שכשלו בטיפול בילדה והיא נאלצה לגדול במוסדות שונים של הרווחה. בגיל 17.5 נכנסה להיריון כשהייתה בפנימיית הרווחה, וכיום כשהיא בת 20 שנים, משרד הרווחה לקח ממנה את התינוק שלה בן השנה והשמונה חודשים, בטענה שהיא אינה מסוגלת להכיל את צרכיו, מאחר והייתה ילדת רווחה בילדותה…